over RUICH

Cliënttevredenheid

RUICH mentale zorg hecht veel waarde aan uw mening. Door continu onderzoek te doen naar de tevredenheid onder cliënten kan RUICH zich verbeteren. RUICH mentale zorg maakt gebruik van de verkorte, landelijk ontwikkelde enquête over patiënttevredenheid, namelijk de CQI-k (Consumer Quality Index). Wanneer uw behandeling klaar is, krijgt u een vragenlijst toegestuurd. Het invullen kost ongeveer 15 minuten. We onderzoeken of cliënten tevreden zijn over het behandelplan, de behandelaar en de locatie. Die feedback is voor ons belangrijk. Zo kunnen wij eventuele knelpunten snel verbeteren. Verder maken wij gebruik van psychologische vragenlijsten om op een objectieve manier te beoordelen of de behandeling op het juiste spoor zit en om te kunnen meten wat de effecten van de behandeling zijn. Wij vragen u bij start, aan het einde en tijdens de behandeling deze lijsten in te vullen.

Hoe gaat het invullen van de vragenlijsten in zijn werk?
U ontvangt via e-mail ontvangt naar de vragenlijsten of u krijgt via uw behandelaar bericht dat er een vragenlijst in uw client portaal klaar staat.

Resultaat

De resultaten van de cliënttevredenheidslijsten worden maandelijks bekeken en geëvalueerd. In 2020 kreeg RUICH als rapport cijfer een 8,4. Wij zijn erg tevreden met deze resultaten. Met name op het onderdeel "Uitvoering behandeling" scoren we al jaren goed. Wij vinden het als behandelteam belangrijk dat uw behandelplan in samenspraak tussen u en uw behandelaar tot stand komt. Daaraan gaan we nog meer aandacht besteden en we hopen dat in 2021 terug te zien in het onderdeel "Samen beslissen". Er werden 477 lijsten klaargezet en 346 voltooid, dat is een respons van 72,5
Schaal Gemiddeld (%)postief beantwoord
Bejegening 95,8
Bereikbaarheid behandelaar 93
Samen beslissen 78,2
Mogelijkheid betrekken familie of naasten 76
Uitvoering behandeling 86,9
Informatie over medicatie 82,4
Informatie over vragenlijsten 86,3
Rapportcijfer 85,2
Gezondheid 55,2