over RUICH

Tijdelijke aanmeldstop RUICH

Door het groeiend aantal aanmeldingen bij RUICH mentale zorg neemt ook de wachttijd voor behandeling toe. We hebben op dit moment onvoldoende hulpverleners om onze clienten binnen een acceptabele wachttijd te gaan behandelen. Daarom gaan we over tot een tijdelijke aanmeldstop.

Behandeling cliënten op wachtlijst gaat door

Deze tijdelijke aanmeldstop betekent dat wij tot september 2020 geen nieuwe cliënten aannemen. Dat geldt zowel voor de specialistische als de basis GGZ. De reeds geplande intakes gaan door net als de behandeling van cliënten die al op onze wachtlijst staan.

Wachttijden te lang?

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met uw zorgverzekeraar en vragen wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u namelijk ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de zgn. treeknormen).